ظروف بلورین | قیمت ظروف بلور آلمانی

ظروف بلورین و ظروف آشپزخانه شامل انواع قابلمه، ماهیتابه، قهوه‌جوش، سینیهای مختلف فِر و مانند اینها هستندبرای نگهداری، آماده‌سازی و پخت غذا، در انواع مختلف تولید می‌شوند.

مانند اینها هستندبرای نگهداری، آماده‌سازی و پخت غذا، در انواع مختلف تو
جنس برخی از این ظروف، به نوع طبخی که از آن‌ها انتظار می‌رود بستگی دارد. برای مثال ظروف پیرکس مناسب طبخ غذاهای آبدار (مانند خورش) است و نه مناسب سرخ کردن.

بعضی از موادی که در تهیه ظروف مواد غذایی به کار برده شده‌اند در حین پخت‌وپز یا حتی نگهداری وارد غذا می‌شوند و می‌توانند اثراتی را به دنبال داشته باشند برای مثال برای نگهداری عسل (به استیل PH اسیدی) هیچگاه از ظروف فلزی استفاده نمی‌شود.

استفاده از ظروف آلومینیومی (روحی) خطر افزایش ابتلا به بیماری‌هایی مانند آلزایمر، زخم معده، کولیت، خشک شدن دهان، یبوست و تغییر رنگ زبان را افزایش می‌دهند.از طرفی اسیدهای آلی موجود در برخی غذاها با تأثیر بر ظروف آلومینیوم و خوردگی جزئی و در نتیجه وارد شدن این عنصر در غذا باعث افزایش نامطلوب میزان آلومینیوم در رژیم غذایی و در نتیجه بروز اختلال در سیستم عصبی، افزایش خطر ابتلا به آلزایمر، اختلال در متابولیسم استخوان، مسمومیت کلیه، کبد و التهاب مفاصل می‌شود.

مواد سازنده برخی از ظروف، بر روی مواد غذایی آن تأثیرات مثبتی دارند. برای مثال برای به هم زدن سفیده تخم مرغ و برای سفت تر شدن مخلوط از ظروف مسی استفاده می‌شود.

ظروف بلورین | قیمت ظروف بلور آلمانی

فروش ظروف بلور آلمانی در تهران

بهترین بلور مربوط به صادرات بلور می باشد زیرا که همه کشور ها در این زمینه مهارت دارند.

ظروف پذیرایی (سرو) طیف گسترده‌ای شامل انواع پشقاب، کاسه، دیس، نمکدان، فلفل دان، جا شکری کاسه آب (جهت شستشوی انگشتان)و مانند آن را شامل می‌شود. ظروف یک بار مصرف در مواقعی استفاده می‌شوند که امکان شستشوی راحت ظروف وجود نداشته باشد.

قیمت کریستال در سراسرجهان و برای خرید و در پذیرایی رسمی، ظروف باید متناسب با یکدیگر بوده و برای مثال نمی‌توان از پشقاب چینی و کاسه پلاستیکی استفاده نمود. ظروف مختلف بر کسی که از آن‌ها استفاده می‌کند، تأثیر روانی می‌گذارد. برای مثال استفاده از پشقاب سنگین و بزرگ در پذیرایی، تداعی‌کننده غذای با کیفیت و فراوان است.

طریقه چینش رسمی ظروف پذیرایی به این شکل است که پشقاب اصلی، و کاسه سوپخوری در وسط، چنگالها، نان و دستمال سفره سمت چپ، کاردها، قاشقها و لیوانها سمت راست، قاشق و چنگال دسر و کیک جلوی پشقاب اصلی و در سمت چپ آن پشقاب و کارد آن قرار می‌گیرد.

قیمت ظروف بلور آلمانی دربازار اصفهان

ظرف و استفاده از آن، قدمتی بسیار طولانی داشته و به پیش از تاریخ باز می‌گردد. قدیمی‌ترین ظروف سفالی جهان در منطقه بین النهرین و ایران (متعلق به هزاره چهارم پیش از میلاد) یافت شده‌اند.همزمان، ظروف مشابهی در چین نیز استفاده می‌شده‌اند. بزرگترین ظرف مفرغی جهان به وزن بیش از ۸۵۰ کیلوگرم در چین کشف شده‌است.همچنین در همین کشور ظروف سفالی دارای نقاشی‌هایی با مضمون رقص محلی با قدمت ۵۰۰۰ سال یافت شده‌است. استفاده از ظروف سفالی در آمریکای جنوبی نیز سابقه‌ای طولانی دارد.

در قرن نوزدهم، استفاده از ظروف آشپزی چدنی و حلبی مانند قابلمه و ماهیتابه رونق بسیاری یافت و در سال ۱۸۵۰ در آلمان و اتریش، ظروف لعابدار تولید و بلافاصله همه گیر شد. از سال ۱۹۱۰ ظروف آلومینیومی به تولید انبوه رسیدند. در سال ۱۹۳۵، دستگیره‌های عایق حرارت به این ظروف افزوده شد. از سال ۱۹۳۹ در آمریکا، ظروف فلزی ترکیبی (مس و فولاد) که زیبایی ظروف فولادی و توزیع مناسب حرارت ظروف مسی را توامان داشتند به بازار عرضه شدند.

نمایندگی فروش بلور در ایران

فهرست ظروف

 

ابریق (ظرف)
بشقاب
بشکه
بطری
آفتابه
تکوک
دیس
زودپز
ساغر
سینی
کریستال لاکچری

خامه‌دان
فلاسک
قابلمه
کاسه
کوزه
گیلاس
لیوان
ماهی‌تابه
نمک‌دان و فلفل‌دان
هاون

آزمایشگاهی

ارلن
قیف بوخنر
قیف جداکننده

سایر ظروف

آتش گردان
جعبه
خاکستردان
دوات

صادرات انواع ظروف بلور در یزد

صادرات انواع ظروف بلور در یزد

تئوری گلدسمیت که به نام ارائه دهنده آن گلدسمیت (به انگلیسی: Goldschmidt) مشهور شده‌است، صرفاً مبتنی بر مشاهدات تجربی است و هیچ‌گونه دلایل علمی برای آن ارائه نشده‌است. این تئوری تنها در مورد مواد یونی می‌تواند مورد استفاده قرار بگیرد و در مورد موادی که دارای اتصالات بینابینی (یعنی مخلوطی از پیوندهای یونی و پیوندهای کووالانت) هستند قابل کاربرد نیست. به نظر گلدسمیت، بین توانایی شیشه‌سازی یک ماده و اندازه نسبی کاتیون‌ها و آنیون‌ها رابطه وجود دارد. اکسیدهای شیشه‌ساز، اکسیدهایی هستند که نسبت شعاع کاتیون به آنیون در آن‌ها بین ۲/۰ تا ۴/۰ است. بلورهایی که از این وضعیت تبعیت می‌کنند، عدد همسایگی برابر ۴ دارند؛ یعنی در اطراف هر کاتیون در ساختار آنها، چهار آنیون قرار می‌گیرد.

این تئوری پس از ارایه، مورد انتقاد قرار گرفت چراکه برخی از مواد مانند BeO که نسبت شعاع کاتیون به کاتیون در آن در محدوده مورد نظر قرار دارد، از جمله مواد شیشه‌ساز محسوب نمی‌شوند.

اولین تولید کننده ظروف بلورین در کشور

اولین تولید کننده ظروف بلورین در کشور

تئوری زاکاریاسن یا تئوری شبکه نامنظم، شیشه را (مانند بلور آن) متشکل از شبکه‌های سه‌بعدی گسترده می‌داند؛ با این تفاوت که شیشه دارای سلول واحدی بی‌نهایت بزرگ و دارای بی‌نهایت اتم است که هیچ‌کدام از آن‌ها از نظر ساختاری مشابه هم نیستند. بر طبق این نظریه، یک اکسید شیشه‌ساز است اگر:

هیچ آنیون اکسیژنی نباید به بیش از دو کاتیون وصل شود.
تعداد اکسیژن‌های اطراف کاتیون باید کم باشد.
چندوجهی‌های اکسیژن باید فقط رئوس خود را به اشتراک بگذارند و نه یال‌ها یا وجوه خود را.
دست کم باید سه وجه از وجوه چندوجهی به اشتراک گذاشته شود.

این تئوری علی‌رغم انتقادهای وارد بر آن، برای مدت زمان طولانی مورد پذیرش قرار داشت. اما امروزه مشخص شده‌است که شیشه‌های اکسیدی بسیاری می‌توانند ساخته شوند، بی‌آن‌که از قوانین زاکاریاسن پیروی می کند .

بزرگترین بازار ظروف بلورین

بزرگترین بازار ظروف بلورین

تئوری سمکال بیان می‌کند که لازمه شیشه‌ساز بودن یک ماده، حضور پیوندهای مخلوط در آن ماده است و لذا ترکیباتی که دارای پیوندهای کاملاً کووالانت، یونی یا فلزی هستند از فهرست مواد شیشه‌ساز حذف می‌شوند. بر طبق این نظریه، مواد شیشه‌ساز در سه گروه تقسیم‌بندی می‌شوند:

ترکیبات غیرآلی مانند SiO2 و B2O3 که اتصالات A-O آن‌ها یونی-کووالانت است.
عناصری مانند Se و S که دارای ساختارهای زنجیری هستند و داخل هر زنجیر پیوندهای کووالانت وجود دارد و زنجیرها با پیوند واندروالس به یکدیگر متصل شده‌اند.
ترکیبات آلی حاوی مولکول‌های بزرگ که در داخل هر مولکول اتصالات کووالانت و بین مولکول‌ها نیروهای واندروالس برقرار است.

تئوری استانورث

در تئوری استانورث (به انگلیسی: Stanworth)، الکترونگاتیویته به‌عنوان معیاری برای تشخیص شیشه‌ساز بودن مواد پیشنهاد شده‌است. هرچه اختلاف الکترونگاتیویته دو عنصر کمتر باشد، پیوند حالت کووالانسی بیشتر خواهد داشت و خاصیت شیشه‌سازی ماده کمتر است. با مطرح‌شدن این تئوری، گروه جدیدی از شیشه‌ها بر مبنای اکسید تلورایت (TeO2) شناسایی گردید. اما این تئوری نیز نتوانست معیار کامل و مورد اعتمادی برای شیشه‌ساز بودن مواد ارائه دهد.

صادرات بلور به قیمت کارخانه

صادرات بلور به قیمت کارخانه

وجود سرب در شیشه کریستال باعث افزایش ضریب شکست نور در این نوع شیشه‌ها می‌شود و در نتیجه شیشه‌های کریستال دارای درخشندگی و تلالو هستند. این شیشه‌ها همچنین سختی کمی دارند و امکان تراشکاری این شیشه‌ها وجود دارد؛ بنابراین ظروف تزیینی موسوم به ظروف کریستال از این جنس ساخته می‌شوند. همچنین از آنجا که سرب، عنصری با جرم اتمی بالاست، لذا چگالی شیشه‌های حاوی سرب نسبت به سایر انواع شیشه‌ها بالاتر است. شیشه‌های کریستال همچنین دارای مدول الاستیسیته کمی هستند و در نتیجه در اثر ضربه، صدایی زنگ‌دار ایجاد می‌کنند.

بهترین بلور تولید شده در کشور

بهترین بلور تولید شده در کشور

شیشه‌های حاوی بیش از ۲۴ درصد وزنی اکسید سرب، شیشه کریستال نامیده می‌شوند. اما شیشه‌های کریستال معمولاً حاوی ۲۴ تا ۳۲ درصد وزنی اکسید سرب هستند. دیگر جزء اصلی شیشه‌های کریستال، SiO2 است. همچنین از اکسید سدیم و اکسید پتاسیم نیز در ترکیب شیشه‌های کریستال استفاده می‌شود.

بر طبق این نظریه، تبدیل شدن یک ماده به شیشه، از یک سو به سرعت جوانه‌زنی و رشد بلور و از سوی دیگر به سرعت خارج کردن انرژی حرارتی از سیستم بستگی دارد. بر طبق این نظریه، در هر دسته از مواد با هر نوع پیوند اعم از پیوندهای یونی، کووالانت، فلزی، واندروالس و هیدروژنی می‌توان مواد شیشه‌ساز یافت؛ بنابراین طبق این نظریه، هر ماده‌ای می‌تواند تبدیل به شیشه شود به شرطی که با سرعت کافی سرد شود.

دیدگاه شما با موفقیت ثبت شد.

نظرتان را ثبت نمایید.

شماره همراه شما منتشر نخواهد شد.

تماس با ما